Zondag op veel plaatsen nog warm en maandag alleen nog in het zuidoosten

Zondag geldt er code geel voor aanhoudende hitte (Nationaal Hitteplan) voor het gehele land, maandag alleen nog in het zuidoosten.

Wat kan ik verwachten en wat kan ik doen?

Meer details

Zondag overdag wordt het opnieuw (zeer) warm met een maximumtemperatuur van 27°C in het westen en 32°C in het oosten. In de nacht naar maandag koelt het af naar ongeveer 17°C. Maandag overdag wordt in het zuidoosten en oosten nog 27°C, in de rest van het land wordt het minder warm.

De combinatie van hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte. Iedereen kan klachten krijgen zoals uitdroging en oververhitting, maar vooral ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid en bij zware lichamelijke activiteiten. Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is hiervoor van kracht, zondag in het hele land en op maandag alleen nog in het zuidoosten.

Pointnews wordt mede mogelijk gemaakt door:

Gerelateerde artikelen