Erik Kuiper ontvangt gemeente in vernieuwd pand

Met een grote glimlach verwelkomt Erik Kuiper een delegatie van de gemeente Twenterand in zijn recent verbouwde bedrijfspand aan de Vriezendijk in Den Ham.

Wethouder Arjan Hof en bedrijfscontactpersoon Jacqueline Tuinbeek nemen nieuwsgierig een kijkje in het moderne gebouw. Tijdens de rondleiding vertelt Erik hoe hij ooit begon in de wereld van relatiegeschenken.

“Op mijn achttiende begon ik bij Koskamp Automaterialen in Den Ham”, vertelt de ondernemer. “Destijds hield dat bedrijf zich ook bezig met relatiegeschenken en bedrijfskleding.” In 2005 ging Koskamp zich volledig richten op de auto-industrie en nam Kuiper het onderdeel relatiegeschenken over. Al snel groeide het uit tot een volwaardig bedrijf, waarvoor hij personeel in dienst nam. Op dit moment werken ze er met 18 personen.

Persoonlijk contact
“We zitten vanaf 2007 op deze plek en blijven groeien”, zegt Erik trots. Wat het geheim is van hun succes? “Persoonlijk contact”, legt Kuiper uit. “Ik heb vier charmante medewerksters die bedrijven bezoeken en een binnendienst die klanten telefonisch advies geeft over de producten die we verkopen.” Daarnaast is het bedrijf in het bezit van een uitgebreide showroom met promotionele artikelen en bedrijfskleding en natuurlijk een net zo uitgebreide webshop.

Promotionele producten
Volgens Kuiper dekt de term ‘relatiegeschenken’ de lading niet helemaal. “We leveren vooral promotionele producten en bedrijfskleding”, zegt hij. “Deze producten worden voorzien van een bedrijfsnaam of logo.” Daarnaast bouwt het bedrijf eigen webshops voor grote klanten of klantgroepen en verzorgt het de opslag van producten die de klant eenvoudig via de webshop kan bestellen. “Die opslag blijkt een grote meerwaarde voor onze klanten. Zij hebben er zelf vaak geen ruimte voor en zodra een klant iets nodig heeft, kunnen we het de volgende dag al uit voorraad leveren.”

Onder de indruk
Kuiper legt uit dat zijn bedrijf uit drie onderdelen bestaat. De hoofdactiviteit is Erik Kuiper Relatiegeschenken. Daarnaast is er Promobi, dat zich richt op garage-artikelen, zoals stoelbeschermhoezen, sleutellabels en bandenetiketten, een eigen uitvinding van het bedrijf. “Die etiketten blijven goed zitten op de winter- of zomerbanden, zodat autobedrijven weten van welke klant ze zijn”, legt de ondernemer uit. Tot slot is er nog Premiums4Cars, dat promotionele automotive producten importeert en levert aan distribiteurs van promotionele artikelen. Wethouder Hof is onder de indruk: “Hieruit blijkt wel weer dat de creativiteit van een ondernemer echt cruciaal is voor het succes van zijn bedrijf”, besluit hij bewonderend.

Gemeente Twenterand

Pointnews wordt mede mogelijk gemaakt door:

Gerelateerde artikelen